zondag 10 mei 2009

Zaterdag 9 Mei: De ontscheping.

We zijn wederom vroeg wakker en hebben allemaal onrustig geslapen.

Om 7 uur spring ik onder de douche en de rest volgt al snel. Onze koffers hebben we gisterenavond al buiten de hut neergezet dus die zijn al weg, hopelijk zien we ze beneden weer terug. We gaan om half 8 ontbijten voor de allerlaatste keer en het lijkt erop dat Jessy het liefst heel hard gaat huilen, hij wil niet naar huis.

We halen onze handbagage op in de hut, zeggen Dwight onze hut steward gedag en gaan naar dek 4 waar we moeten wachten tot onze kleur Paars 1 wordt afgeroepen. We bellen alvast even met Jan de man van Simone die ons komt ophalen.
Dan gaat het snel nog geen 10 minuten later staan we naast het schip.
We wachten nog een paar minuten maar dan is Jan er ook, super geregeld zo en lief dat ze dat toch maar even willen doen!

Na een klein kwartiertje zijn we al op de luchthaven waar we meteen kunnen inchecken, een hele vriendelijke dame van American Airlines checkt ons in waar we bang voor waren blijkt te kloppen, onze grootste koffer is te zwaar. Er moet iets uit, de dame zelf zit op de knieën naast de koffer om spullen over te hevelen en heeft de grootste lol.

We nemen een laatste Star Buck koffie en gaan door de douane, het verloopt allemaal snel. Wel moet alles uit, schoenen, riemen enz.
We gaan richting gate E, ik koop nog even een nekkussentje maar dan eentje die helemaal zacht is hopelijk werkt dit beter dan die opblaasbare dingen?!
Omdat ik nog wat andere winkeltjes zoek lopen we nog even richting gate D. Het blijkt echter dat ik daar niet kan kopen omdat de spullen aan de gate worden gebracht en wij in de andere gate horen, ook fijn.

Ik laad even de laptop op en werk aan het weblog. Dan gaan we richting gate E waar we over 40 minuten gaan boarden. We hebben ook nog even contact met GJ en Lein die al heel aardig blijken op te schieten, alle zenuwen zijn voor niks geweest, ze hebben zelfs nog tijd over om te gaan shoppen. Ik krijg dan ook niet veel later een sms dat ze toch haar GUESS tas heeft gevonden en GJ nog wat Tommy Hilfiger shirts heeft gekocht, ach ze hadden toch nog niks gekocht ha ha.

We gaan netjes op tijd boarden, en moeten op de baan nog even wachten op een vlucht voor ons. Het is een vlucht met vrij veel turbulentie, maar desondanks slapen zowel Noa als ik een uurtje. Als we wakker worden zet hij net de landing in, de eerste 3 uur van onze reis hebben we gehad!!
Op Chicago zien we als eerste het winkeltje waar ik naar op zoek was, ik koop nog snel mijn Tommy Hilfiger-Dreaming geurtje en mijn mascara van Clinique wat hier écht een stuk goedkoper is. Op naar MC Donalds zodat de kinderen wat te eten hebben gehad voor we de lucht weer in gaan, maar wederom willen ze pizza ze zouden er scheurbuik van krijgen al die pizza’s!

We lopen door en zien al snel onze gate liggen L8, het gaat allemaal zo makkelijk dat overstappen het is ons écht 100% meegevallen, als alles goed gaat kunnen we binnen 20 minuten boarden.
En ook dat laatste stuk verliep voorspoedig, we gingen op tijd de lucht in en zouden er 7 uur en 15 minuten over vliegen. Ik heb nog even het eten afgewacht en toen een slaappil ingenomen, ik was dan ook zo vertrokken. Net een uurtje voor landing werd ik wakker, Jessy en Noa sliepen nog lekker en dat hebben we nog even zo gelaten.

We krijgen nog een lekker ontbijt en kort daarna wordt de landing ingezet.
We bellen als eerste even kort met opa en oma en zeggen dat we en rond 10 uur zullen zijn om te ontbijten. Door de douane op naar de koffers en met de taxi terug naar het Mercure hotel waar onze auto staat. Om 10 uur zijn we in Stein!
Onze vakantie is voorbij, we hebben genoten van iedere minuut en wat natuurlijk meespeelt is dat er helemaal niks tegen zat, alles verliep perfect!!

Op naar de volgende reis…..

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten