vrijdag 8 mei 2009

Vrijdag 8 Mei, Coco Cay-Bahama's

We zijn alweer op tijd wakker alleen hebben we moeite met uit bed komen. We hadden afgesproken om op tijd aan land te gaan zodat we ook weer op tijd terug kunnen naar de boot. Om kwart voor 9 gaan we de ontbijtzaal in en een uurtje later gaan we de tender op richting Coco Cay. We zijn er allemaal nog nooit geweest, dus spannend……
Voor de kinderen hoefde het niet zo, die wilde liever op de boot blijven.

Het eiland was erg mooi, allemaal aparte stranden en leuke kleurrijke winkeltjes. Ook was er weer een speeleiland in het water waar Jessy en Daan dit keer gebruik van konden maken. Je betaalt hiervoor 15 Dollar voor 50 Minuten. Er zwommen ontzettend veel vissen en op een gegeven moment had Peter een plekje ontdekt langs de rotsen waar de mooiste vissen zwommen. De kinderen zijn daar nog een tijdje gaan duiken met hun duikbrillen.
We maken dan ook prachtige foto’s!
Rond 1 uur is het zó warm dat we besluiten terug te gaan naar de boot, Noa heeft nog een leuk dolfijnen kettinkje gezien wat ze graag wil hebben, maar dan gaan we ook echt terug naar het schip.

Even de spullen naar de kamer en langs de pizzeria. We proberen alvast online in te checken maar dat lukt om de een of andere reden niet. Nou ja we hebben tijd genoeg, Simone komt ons ophalen en brengt ons naar de luchthaven dus in feite moet het voor ons redelijk snel gaan. Ik heb de kleuren labels om gewisseld om iets later van boord te gaan, anders waren we al om 7.30 uur van boord. Nu gaan we tussen 8 en half 9 van boord.
Ik besluit om alvast een gedeelte in te pakken, Peter gaat met de kinderen alvast naar het zwembad. Na een uurtje heb ik het wel gehad het zit er bijna allemaal in, wat een zooi hebben we toch allemaal weer mee..pff!

We liggen nog heerlijk 2 uurtjes aan het zwembad, het is zalig we genieten dan ook écht van de laatste warme zonnestralen. De kinderen hebben we niet gezien, ze hebben de grootste lol. Maar aan alle goede dingen komt een einde en ook aan onze laatste zwemuurtjes, we pakken de boel in. In de hut is het weer douchen en de laatste spullen in de koffers proppen. Alles past, we gaan eten voor de laatste keer in het buffet restaurant, we zijn maar 3 x in het a la carte restaurant geweest. We geven onze bediende Rafael dan ook onze fooi. Hij geeft me nog een extra kus die ik moet doorgeven aan Diana…hij komt eraan Diaantje!

Na het eten leggen we de kinderen op bed en gaan nog even naar ons vaste stekje in de koffie corner. Ik zet de foto’s van Gj zijn harde schijf over op mijn pc zodat ik die ook vast heb.
We nemen alvast afscheid van Raymond en Danielle Max en Romy, ook hun gaan al om 6 uur van boord samen met Lein en GJ. Die moeten nog helemaal naar Orlando rijden omdat ze van daaruit vliegen.

We liggen op tijd in bed, we hebben een lange reis voor de boeg morgen. We vertrekken om 12.50 uur vanuit Miami landen om 3 uur in Chicago en vliegen om 5 uur weer door naar Brussel. Als alles gaat zoals verwacht dan landen we om 8 uur in Brussel! We zullen zien.